ARTS VISUALS



   
NOM I COGNOMS Alfred Porres Pla
LLOC DE NAIXEMENT Amposta
ANY DE NAIXEMENT 1967
LLOC DE RESIDÈNCIA Amposta



ENLLAÇOS A ALTRES PÀGINES

Pàgina web http://www.alfredporrespla.org

  • ÀMBIT ARTÍSTIC Arts visuals
  • DEFINICIÓ DE LA TASCA CREATIVA

    Segons Ann-Sofi Sidén, el videoart són "simples idees presentant-se a elles mateixes en un instant". Em sembla una forma senzilla de començar a explicar el meu treball. A aquest instant, continua Ann-Sofi Sidén, el segueix "un període de producció intens o expansiu, que té com a resultat llargues hores davant l'ordinador mirant, editant, rellegint"[1]. L'instant és decisiu, però no en un sentit fotogràfic (d'instantània) sinó més aviat en un sentit pictòric. És un instant produït, estirat, condensat. Uns cops mitjançant un fragment breu de vídeo que es repeteix indefinidament en un bucle d'uns pocs segons; altres mitjançant un vídeo de llarga durada en què és la mateixa acció representada la que es manté sostinguda, repetida, continguda en la seva brevetat narrativa.

    Paul Sharits afirmava el 1976 que, per a què el cinema pogués expressar ideals democràtics, una de les condicions que hauria de donar-se era que la forma de presentació no prescrivís una durada fixa de la contemplació per part de l'espectador, "és a dir, l'espectador ha de poder entrar i sortir en qualsevol moment; com la pròpia Natura, l'espectador hauria de tenir clara la natura bàsica del film amb només un cop d'ull, sense veure's forçat a invertir temps esperant allò que es coneix com a «desenllaç narratiu»"[2]. És en aquest sentit que sospito de la natura pictòrica del meu treball. Encara que la meva sospita no es fonamenta en una qüestió matèrica, estètica o formal, sinó més aviat en una qüestió estratègica. Com explicava John Berger a Modos de ver, "el film es desenvolupa en el temps i el quadre no. La manera en que una imatge segueix a una altra en un film, la seva successió, construeix un argument que resulta irreversible. En canvi, tots els elements d'un quadre es veuen simultàniament"[3]. És aquesta simultaneïtat pictòrica la que atorga a l'instant una entitat que difereix de la "instantània fotogràfica". De fet, malgrat la seva brevetat, aquest instant no és un fragment congelat d'una seqüència narrativa més àmplia sinó una narració íntegra, continguda en la natura simultània de la imatge.

    [1] Sylvia Martín, Videoarte, Madrid, Taschen, 2006.

    [2] Diversos autors, Paul Sharits, Castelló, Publicacions del Espai d'Art Contemporani, 2006.

    [3] John Berger, Modos de ver, Barcelona, Gustavo Gili, 2001. [Primera edició en llengua original del 1974]

  • ACTIVITATS REALITZADES

    2003
    Olladas Oceánicas
    , Museo do Mar de Galicia, Vigo.
    MAD'03 NET, 2º Encuentro de Arte Experimental, Madrid.
    Dignataris i No
    . (exposició individual), Amposta.
    COSLART 2003, 12º Encuentro de Arte Experimental de Coslada, Madrid.
    ARCO 2003,
    estand de la galeria Fòrum de Tarragona.

    2004
    Postal de Nadal 2004, Universitat d'Estiu de les Terres de l'Ebre.
    Física i Política (
    exposició individual), Tortosa.
    DeslocaliAtzar 2004
    , Intervencions a l'Espai Públic, Tortosa.
    +Arte, Festival de Arte en la Calle, San Isidro, Madrid.
    De Límits,
    Sala Can Felipa, Barcelona.
    Cadàvers Exquisits... un Pretext,
    Museu d'Art Modern de Tarragona.

    2005
    Cosmètica
    (exposició individual), Espai d'Art Jove de la Generalitat de Catalunya, Barcelona.
    (Entre) vents,
    Museu Comarcal del Montsià, Amposta.
    Cosmètica
    (exposició individual), dins Espais digitals, Museu de la Universitat d'Alacant.
    Loop '05, Video Art Fair, Galeria Cànem, Castelló.
    World White Wall (e
    xposició individual), Strobe, I Festival de videocreació, Amposta.
    XIV Feria de Arte Contemporáneo, Santander.
    (Entre) vents
    , Fundació Niebla, Casavells, Girona.
    Cosmètica
    (exposició individua)l, Antic Ajuntament, Tarragona.

    2006
    I Fiera del Video d'Arte, Venècia.
    ARTE.06, dins el II Foro Social Mundial de las Migraciones, Rivas Vaciamadrid.
    Es mou, et mou
    , Galeria Cànem, Castelló.
    To have a voice
    (exposició individual), M. Zilinsko Dailes Galerija, Kaunas (Lituània).

    2007
    TIMELESS,
    Galeria Cànem, Castelló.
    BAC BABYLON: Festival d'Art Contemporani de Barcelona, CCCB, Barcelona.
    Poetic Terrorism,
    FEM 7: Festival Edición Madrid de Nuevos Creadores, Madrid.
    Fronteres i cruïlles. Patrimoni i contemporaneïtat,
    Sala Antoni García de l'Antic Escorxador, Tortosa.
    ARCO 2007, Galeria Cànem, Castelló.
    Nord del Sud, Sud del Nord
    , exposició itinerant a les Terres de l'Ebre.

    2008
    ARCO 2008, Galeria Cànem, Castelló.

  • PREMIS OBTINGUTS

    BIAM 2002, biennal d'art, Premi de Pintura Ciutat d'Amposta. Adquisició de l'obra De Fronteres i Pasteres.
    Obra seleccionada al XXIV Certamen de Minicuadros del Museo del Calzado de Elda, 2003.
    Obra seleccionada a BIAM 2004, biennal d'art, Premi de Pintura Ciutat d'Amposta, 2004.
    Projectes seleccionats a la primera convocatòria del Certamen Bianual de Arte Digital y Nuevas Tecnologías "Espacios Digitales" del Museu de la Universitat d'Alacant, 2004.
    Premi Adquisició d'Obra al Fons d'Art Contemporani de Reus, 2005.

Banners

 

Troban’s a les xarxes socials